לטייל עם רכב השטח שלך

ג'יפים ורכבי שטח מאפשרים לבעליהם לצאת לטיולים באופן מתוכנן או ספונטני. ההבדל העיקרי הוא בין טיולי שטח מקצועיים עם חברים או מביני עניין, לבין טיולים המיועדים עבור בילוי זמן איכות משותף עם הילדים והמשפחה. מצד שני, יש גם מאפיינים משותפים לכל טיולי השטח ואותם כדאי להכיר. המטרה העיקרית של טיולים מן הסוג הזה היא לשבור את השגרה ולחשוף את המשתתפים לחוויות חדשות. טיולי שטח מחייבים את הנהג ואת הנוסעים לנתק קשר עין עם המחשב או הטלוויזיה, לראות מקרוב נופים וחיות ואפילו לקחת חלק פיזי במסלול.


יש הרבה מסלולים באמצעותם ניתן לתכנן טיול שטח רכב מתאים. המסלולים באיזור הצפון מתאפיינים בשטחים פתוחים, מעיינות מים ושמורות טבע עוצרות נשימה. לעומת זאת, באיזור המרכז דווקא השילוב בין אורבניות לבין מסלולי עפר וכורכר הוא הבולט. הדרום מזוהה עם מצפה רמון, הערבה והדרך לאילת וגם בו יש הרבה הפתעות בלתי צפויות. יציאה לטיול עם רכב השטח היא הזדמנות מצוינת לבלות בשבילי ארץ ישראל ולגוון את הפעילויות הרגילות.

כמה עולה טיול שטח עם הרכב הפרטי?

אפילו מבחינה כלכלית יש הרבה יתרונות אותם ניתן להשיג באמצעות טיול בשטח עם הרכב הפרטי. העלות הראשונית של ג'יפים כמו רנגלר רוביקון גבוהה יותר מהמחיר המשוער של רכבים משפחתיים, אך מדובר על דגמים שההוצאה עליהם נמדדת לאורך זמן. רכבים אלו שומרים על הערך שלהם ומאפשרים התנהלות כלכלית מאוזנת. עדיף לרכוש רכב שטח ולבצע טיפולים בזמן כדי לשמור על ערך גבוה, מאשר לחפש אחר רכב שכור ולבזבז משאבים מיותרים. רכב פרטי מעניק תחושת ביטחון ונוחות שאי אפשר להשיג עם רכבים אחרים. בכל הנוגע אל טיולי שטח, תחושה מן הסוג הזה עושה את ההבדל בין חוויה בלתי נשכחת לבין סיוט מתמשך.

העלות של טיול שטח עם רכב פרטי תלויה בצרכי הנהג והמשפחה. במידה ומעוניינים לשלב בטיול לינת שטח, יש להביא בחשבון רכישה של ציוד, שתייה ומזון. גם ביקור בשמורות או אתרי טבע סגורים יכול לדרוש תשלום מסוים. כדאי לתכנן מראש את התקציב עבור הטיול ולהיעזר במידע המופיע באתרי האינטרנט. רשות שמורות הטבע והגנים מעדכנת את תושבי המדינה לקראת עונות הטיולים המבוקשות ופותחות את שעריהם של אתרים רבים. יחד עם זאת, אפשר גם להניע את הרכב ופשוט לטייל בצורה לא מתוכננת בין מסלולים מורשים. הדבר החשוב היחיד הוא לשמור על כללי הבטיחות, לנהוג במסגרת קבוצתית ולהימנע מנסיעה על שבילים תלולים או מסוכנים.

לסיכום, הנוכחות של רכבי השטח על כבישי ישראל אינה משאירה מקום לספקות: רכבים איכותיים אלו הפכו להיות חלק בלתי נפרד מעולם הפנאי של משפחות, נהגים וחובבי אקסטרים. הם עוזרים למשפחות לגוון את השגרה וזמינים עבור מסלולים מרתקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה