שביל ישראל- רקע כללי

חשבתי לנכון, שלפני שהזמן חולף לו ואנחנו ממשיכים לסמן נקודות בשביל ישראל, כדאי שנדע מהו שביל ישראל?




בשנים האחרונות נולד טרנד חדש בתחום הטיולים בארץ – טיול בשביל ישראל. יותר ויותר אנשים לוקחים תרמיל, ויוצאים לטייל בנופים המרהיבים של ארץ ישראל, מקצה אל קצה, באמצעות השביל.


בשנת 1995 הושלם סימונו של השביל – לאחר תכנון של שנים רבות מצידה של החברה להגנת הטבע, שאחראית על סימונם של שבילי הטיול ברחבי הארץ. השביל מתחיל בגבולה הצפוני של ישראל, באזור קיבוץ דן – ומתפתל לאורכה של המדינה, עד לגבולה הדרומי בבית הספר שדה אילת, שעל חוף ים סוף. אורכו של השביל הוא 940 ק"מ מקצה אל קצה.


ההשראה לשביל ישראל הגיעה ממסלולים דומים שקיימים בחו"ל, למשל שביל האפלצ'ים בארצות הברית, שמושכים אליהם מטיילים רבים שנוהגים לצאת לחופשת טיול ארוכה וללכת ברצף לאורכו של השביל. הרעיון היה לשדרג את תחום הטיולים בארץ – ולאפשר לאנשים שמעוניינים בכך מסלול ארוך ומאתגר במיוחד.


בישראל, רוב המטיילים מעדיפים לבצע בכל פעם קטע אחר של השביל, עד להשלמת המסלול כולו. בסך הכל יש בשביל ישראל 45 קטעים שונים. בכל שנה יש מספר מטיילים אמיצים, שיוצאים לבצע ברצף את המסלול כולו, עניין שלוקח בדרך כלל חודש עד חודשיים, בכפיפות לקצב הצעדה ולמזג האוויר.


שביל ישראל הוא למעשה שילוב של מסלולי טיול שקיימים לאורך ישראל בגליל, במישור החוף ובנגב. השביל עובר כולו בתוך תחומי הקו הירוק. הוא לוקח את המטייל לביקור בנופים השונים שבמדינה, ולביקור באתרי תיירות, תרבות וטבע חשובים. השביל מסומן בעזרת שלושה פסים מקבילים - בצבעים לבן כחול וכתום. 


מאז 1995 נעשו מספר שינויים במסלולו של שביל ישראל, בכפוף להתפתחויות ביטחוניות כמו שינוי אזורים שבהם מתאמן צה"ל ולסלילת כבישים כמו כביש 6 למשל שפגמו ברצף המקורי שלו. 


בשנים האחרונות החלו חובבי טיולים בארץ לעשות גם חלקים מהמסלול, אשר מתאימים לכך, על גבי אופניים ואפילו ברכבי שטח. תושבים רבים אשר מתגוררים באזורי השביל נוהגים לעזור למטיילים, לעתים קרובות ללא תמורה, ומקובל לכנותם "מלאכי השביל".


אז אם אתם חובבי טיולים – למה אתם מחכים? השביל של המדינה מחכה לכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה