רעיונות לפעילויות חינמיות עם ילדים בשבת

לאחר שבוע עבודה מייגע ועמוס בו כל אחד מבני המשפחה היה עסוק בענייניו, וכאשר הזמן המשותף לכולם הסתכם לרוב בארוחת הערב, הנה מגיע סוף השבוע המיוחל בו אפשר לבלות זמן איכות עם הילדים. ואולם, לאור המצב הכלכלי מוצאות משפחות רבות בישראל כי אין באפשרותן לעמוד בהוצאות הגבוהות על פעילויות בשבת, העשויות להסתכם אף במאות שקלים לבילוי בודד. על כן חשוב לדעת שניתן למצוא שפע של אטרקציות ופעילויות חינמיות גם בשבתות, כדוגמת מוזיאונים ומתחמי משחקים ללא תשלום בכניסה, פארקים עם מתקני שעשועים וכן טיולים בחיק הטבע.


בילוי עם הילדים בטבע

תרבות והעשרה בחינם


כיום מוצעות חינם אין כסף הפעלות תרבות והעשרה מגוונות בכל ברחבי הארץ. דוגמאות בולטות לכך הן הצגות בקניון, הופעות בחינם לקהל הרחב מטעם העירייה, או מפעלים עם מרכזי מבקרים בהם ניתן לערוך סיורים. כמן כן, ישנם מוזיאונים רבים הפותחים את שעריהם בשבת ללא תשלום:

  • מוזיאון האדם בפתח תיקווה - מוזיאון זה מציג תערוכת קבועות ומתחלפות בנושאי האדם והסביבה, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ואינטראקטיביות שילהיבו את הילדים. 
  • מוזיאון ראלי בקיסריה - זהו מוזיאון לאומנות וארכיאולוגיה המיועד לכל בני המשפחה. האולמות ממוקמים בתוך מבנה מפואר ובהם מוצגת ההיסטוריה של קיסריה בעזרת ציורים וחפצי אומנות, כשברקע גן פסלים קסום העוטף את המתחם.  
  • מוזיאון האדם והחי ברמת גן – מדובר במוזיאון מרתק בו מוצגות תערוכות במגוון נושאים, כדוגמת האדם הקדמון, חיי הדינוזאורים והתפתחות המדע, בדגש על שילובן של הנאה והעשרה חינוכית. 
  • מרכזי מבקרים – דוגמאות נאות למרכזים חינמיים מהווים מרכז המבקרים של חברת מקורות ליד קיבוץ חנתון, המרכז של חברת החשמל ליד קיסריה, וגם המפעל של במבה בחולון.


בילוי עם הילדים בטבע 


אחת מדרכי הבילוי החינמיות המועדפות על משפחות רבות בשבת, הינה שהייה מרגיעה בחיק הטבע. הסיבה לכך נעוצה בין היתר בכך שישראל היא מדינה קטנה ונוחה מאוד לטיול, עם טבע מגוון ושבילי הליכה מסומנים לצד מקומות לפיקניק ולמנגל, כאשר בחלק מהמקומות אף ישנם מתקני שעשועים:

  • חופי ים - החופים הציבוריים מספקים ללא תשלום סככות צל, שירותים, מקלחות, מציל וקיוסק. החופים פזורים כידוע לכל אורכה של רצועת הים התיכון וכן בכנרת ובים סוף, כך שכל משפחה יכולה לבחור את הסגנון המתאים לטעמה.
  • נחלים ומעיינות – בישראל ישנם נחלים ומעיינות רבים הפתוחים לקהל הרחב ללא תשלום, ובהם ניתן לבלות עם זמן איכות שקט וכיפי. בזמן שהמוגרים רובצים על כיסא הנוח המוצל וקוראים בעיתון, עסוקים הילדים בהשפרצות עליזות.  
  • פארקים – כמעט בכל עיר בארץ תוכלו למצוא פארק גדול ומטופח עם שבילי הליכה ושבילים לאופניים, ספסלים, מגרשי כדורסל ומתקני משחקים, ואף זו דרך מצוינת לצאת מהבית ולהתאוורר בשבת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה