המדריך המושלם לארגון טיול רב משתתפים

טיול רב משתתפים יכול להיות חוויה בלתי נשכחת. בטיול כזה יש משמעות לערך החברתי ולתחושת הגיבוש. חוויה שכזאת מתאימה לקהלים מגוונים כמו ילדים, חיילים, סטודנטים, קבוצות עובדים, בני גיל הזהב ועוד. את הטיול ניתן לערוך בכל רחבי הארץ ותוך ביקור במגוון עצום של אטרקציות ופעילויות. יחד עם זאת, הטיול גם דורש שמירה על מאפיינים ייחודיים של הפקה וארגון. אלו המאפיינים שיקבעו את הצלחת הטיול ואת ההנאה של המשתתפים.

הנקודה החשובה ביותר בארגון הטיול היא להתאים אותו לקהל היעד. כדאי להביא בחשבון את הגיל הממוצע של המשתתפים, את תחומי העניין שלהם ואת היכולות הפיזיות. טיול לילדים ובני נוער יהיה שונה מטיול למבוגרים ובני גיל הזהב. התאמה בין הטיול לבין קהל היעד צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות. יש לבדוק את מידת ההתאמה יחד עם המשתתפים ולבקש חוות דעת על כל החלטה. בנוסף, אפשר לבקש משוב על תכנית הטיול ולאסוף המלצות מכל משתתף בנפרד. כלים טכנולוגים כמו הכלים של ActiveTrail והכנת רשימת דיוור בהחלט נותנים מענה על צרכים מן הסוג הזה.

קביעת תקציב והחלטה על לוח זמנים

לאחר שמחליטים על אופי הטיול ומתאימים אותו לקהל היעד, עוברים לחלק המעשי של קביעת התקציב. לא חייבים לשאת בהוצאות של מאות אלפי שקלים על טיול אטרקטיבי. בסופו של דבר, הצלחת הטיול היא פונקציה של אנרגיות ושל תכנון מוקדם. מצד שני, אי אפשר לוותר על תכנון של התקציב ועל השגת המשאבים הנדרשים. את התכנון כדאי לערוך יחד עם אנשי מקצוע ותוך איסוף מידע על תחנות העצירה, המסלול וההוצאות הצפויות.
גם לוח הזמנים משפיע על התקציב ועל ארגון ההפקה. בטיול כזה אין מקום לפשרות או עיכובים. כל עיכוב קטן פוגע בהצלחת הטיול ובשאר המשתתפים. לוח הזמנים מחייב את המשתתפים להישמע להוראות מהרגע הראשון ועד הפיזור. את לוח הזמנים רצוי לקבוע בהתאם למשך הזמן של הטיול, למספר המשתתפים ולצרכים ספציפיים. רצוי להשאיר מרווח גמישות מסוים ולהכין תכנית גיבוי לכל מקרה של תקלה.

בטיחות מעל הכל

ארגון טיול רב משתתפים לא יכול להיות שלם ללא שמירה על הבטיחות. יש להבהיר למשתתפים את חשיבות הבטיחות, להעביר כללי הנחיות מדויקים ולהשתמש בהוראות ברורות. כדאי לאסוף מידע בטיחותי על האתרים בהם מטיילים ולהתייעץ עם נציגי קק"ל או רשות שמורות הטבע בכל מקרה של התלבטות. אפשר לשמור על בטיחות בלי לפגוע בהנאה מהטיול ומבלי לעכב את לוח הזמנים. הבטיחות היא ערך עליון בטיול, ללא קשר לכמות המטיילים או לגיל הממוצע שלהם.

לסיכום, ארגון הטיול מתחיל מקביעת מספר המשתתפים, ממשיך בהתאמה לקהל היעד ומסתיים עם החלטה על מסגרת התקציב, לוח הזמנים וכללי הבטיחות. ואם לא בא לכם לארגן בעצמכם אתם מוזמנים לצור קשר עם-  חברת דרך ארץ טיולים מאורגנים בארץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה