מסלולי הטיול המומלצים בשביל ישראל

שביל ישראל הוא נתיב הליכה ארוך המושך אליו תיירים ומבקרים מכל רחבי העולם. היתרון של שביל ישראל הוא שניתן להצטרף אליו באיזורים שונים בארץ. כל משפחה יכולה לפנות זמן, לברר על השכרת רכב בארץ ולצאת לטיול באחד המסלולים המומלצים. שביל ישראל משתרע מקיבוץ דן בצפון ועד בית ספר שדה באילת ואורכו מעל 1,000 ק"מ. צעידה רצופה בשביל ישראל דורשת 30-60 ימים, אך רוב האנשים עושים זאת במקטעים.

באר אורה, פארק תמנע והערבה

אחד המסלולים המפתיעים של שביל ישראל מתאים למי שרוצה להתחיל בדרום ולנוע לכיוון צפון. המסלול של באר אורה לפארק תמנע כולל מפגש יוצא דופן בין סלעים, נופים, חיות בר והיסטוריה. אורכו של המסלול 13 ק"מ והוא מתאים גם למשפחות המגיעות לחופשה באילת.

המסלול של באר אורה, פארק תמנע והערבה מסתיים באתר הנחושת בו נמצאים גם עמודי שלמה. מעבר לכך, בתוך פארק תמנע ישנו אתר קמפינג המאפשר שהיית לילה. ניתן לקבל הצעת מחיר משתלמת על השכרת רכב בארץ ולנסוע עד אילת כדי לקחת חלק במסלול הזה.

מקורות הירקון ואיזור המרכז

לא חייבים לנסוע עד הצפון או הדרום על מנת לראות מקרוב את מסלולי הטיול המומלצים בשביל ישראל. אחד המסלולים האהובים על משפחות, בני זוג ותרמילאים נמצא במרכז הארץ. זהו המסלול המתחיל במקורות הירקון סמוך לראש העין ומסתיים בפארק הירקון בתל אביב. 

המסלול זוכה להצלחה בשל הזרמת מים מחודשת לנחל הירקון על ידי חברת מקורות ורשות הטבע והגנים. כמעט 10 ק"מ של נחל נקי מחכים למי שיוצא מההמולה של גוש דן ובוחר ללכת ברגל על מסלול טיול מרהיב. 

תל דן, החצבאני ומוזיאון הטבע

אי אפשר לדבר על מסלולים מומלצים בשביל ישראל מבלי להזכיר את איזור הצפון. כאן המסלול הבולט מתחיל באריה השואג בתל חי. המסלול הוא חלק בלתי נפרד מהגליל העליון והיתרון שלו הוא ביקור ביישוב תל חי, שהפך עם השנים לסמל ישראלי ולאומי.

לאחר ביקור בתל חי ממשיך המסלול לנחל החצבאני ומאפשר שיטוט בנחלי הגליל ונחל דן. במהלך המסלול נחשפים תרמילאים לכל אתרי המורשת והם יכולים לסיים בביקור במוזיאון הטבע בבית אוסישקין.

שביל ישראל בירושלים

לקראת סיום כדאי להזכיר את נקודות המפתח המלוות טיול בשביל ישראל באיזור ירושלים. האתרים הבולטים של פרוזדור ירושלים הם בית נחמיה, עמק איילון, לטרון ומנזר השתקנים. יש מסלולים המאפשרים הליכה בין מבצר לטרון, דרך בורמה ועין לימון או צובה וסטף. שביל ישראל בירושלים מתאפיין במים שוצפים בחלק מהנחלים וגם הוא מתאים לתרמילאים ומשפחות.

מומלץ מאוד להגיע לטיול בשביל ישראל ולהשקיע בו לפחות מספר ימים. אפשר להתחיל בקטן עם מקטעים ספציפיים, או להציב אתגר גבוה ולנסות לטייל בכל השביל ברציפות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה