קמפינג בנגב עם כל המשפחה

הנגב הוא אחד האיזורים הגיאוגרפיים המפתיעים בישראל. למרות שהוא מזוהה עם שטחים מדבריים וטמפרטורות גבוהות, מדובר באיזור מושלם לקמפינג משפחתי. איזור הנגב משתרע בחלק הדרומי של המדינה אך הוא למעשה חלק מרצועת המדבריות העולמית. סיבה זו לבדה הופכת את הנגב ליעד תיירותי פופולארי והיא גם יכולה להסביר את תנאי האקלים הייחודיים. למרות המרחק היחסי מאיזור המרכז, גוש דן ותל אביב, הנגב מכסה לא פחות מ-60% משטחה של ישראל. המשמעות היא שתמיד ניתן למצוא איזור שקט לבילוי זמן איכות משותף עם המשפחה והילדים.

קמפינג בנגב מציע מספר יתרונות שאי אפשר לקבל בשום מקום אחר בארץ. ראשית, אפשר לערוך טיולים בשמורות טבע ולעבור בין המכתשים. יש באיזור הנגב חמישה מכתשים הנחשבים תופעת טבע. על פי הערכות גיאולוגים ומומחים, המכתשים נוצרו משחיקה של שכבות סלע רכות ולכן בעבר מרכז המכתש היה ראשו של הר. שנית, קמפינג בטבע מתקיים לצד מגוון עצום של אוכלוסיית בעלי חיים וצמחייה. בנגב יש עופות דורסים, יונקים צמחוניים וצמחייה דלילה שלא צורכת כמות רבה של מים.

כיצד נערכים לקמפינג בטבע?

כפי שניתן לראות, המאפיין העיקרי של קמפינג בנגב עם כל המשפחה הוא תנאי טבע מדבריים. יש להיערך היטב אל קמפינג מן הסוג הזה ובעיקר לשמור על הנחיות רשות שמורות הטבע והגנים. בראש ובראשונה חשוב להכין את הציוד הדרוש לילדים. במידה ומגיעים עם פעוטות או ילדים קטנים, רצוי לרכוש סיר לילה אותו ניתן לשאת בקלות ממקום למקום. הסיר לא תופס הרבה מקום בתיק גב ובחלק מהאתרים אפשר אפילו להשאיר אותו ברכב סמוך.

הוראות בטיחות נוספות מחייבות הורים להלביש את הילדים בביגוד מתאים, כולל כובע וקרם הגנה, ולהקפיד על הפסקות ומנוחה בצל. יש להביא אל השטח כמות מספיקה של מים ולא לשכוח ליזום שתייה מסודרת. קמפינג בנגב עם כל המשפחה יכול להפוך לחוויה בלתי נשכחת במידה ונערכים אליו בצורה נכונה, תוך היכרות עם הסיכונים הקיימים בטבע ולאחר התחשבות במגבלות.


אתרי קמפינג בולטים

אחרי שמחליטים לצאת לקמפינג בנגב עם המשפחה ועורכים את ההכנות הדרושות, אפשר להיכנס אל עובי הקורה ולהתחיל לבחור את האתרים. יש מגוון גדול של אתרי קמפינג ובעיקר כדאי להזכיר את חוות מתנת מדבר, עזוז, שדה צבי, חוות רוטה וכמובן צאלים. משפחות שרוצות לחוות את החלק הדרומי של הנגב מוזמנות להגיע עד מצפה רמון או אפילו כביש הערבה. אפשרויות אחרות הן לערוך את הקמפינג ברביבים, בניר עקיבא או ברמת נגב.

לסיכום, איזור הנגב מתאים גם למשפחות המנוסות בטיולי טבע וגם להורים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום. הנגב הוא איזור מלא בהפתעות וכדאי לנצל אותו על מנת לחשוף את הילדים להשפעות חדשות ולמקורות הטבע של ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה