טיול מאורגן לעובדים

מארגנים טיול עבור העובדים שלכם? כדאי לחשוב על מסלולים טובים, לשכור מדריך מנוסה ובעל ידע, ולא פחות חשוב לשכור חברת הסעות בטיחותית. 

תכנון והתאמת מסלול טיול

ארץ ישראל שלנו קטנה אך מגוונת ועשירה בהיסטוריה ובאתרים מרתקים, בבתי קפה ומסעדות בשפע לכל טעם, במסלולים למשפחות עם ילדים, עם הנגשה לנכים. על מנת לבחור את המסלול המתאים עבור המשתתפים שלכם, כדאי לגשש ולברר מה בדיוק העובדים שלכם אוהבים ואף לערוך סקר. אם קבוצת המטיילים קטנה עד 20 איש – יהיה קל יותר להיערך ולארגן טיול. אבל אם כמות האנשים מגיעה עד 40 איש – כדאי להתאים מסלול לטיול המתאים לכולם, כלומר לא יותר מדי היסטוריה ולא יותר מדי פעילויות "שטחיות" ו"רק אוכל". המסלול המוצלח נחשב לכזה שבסופו של יום הטיול העובדים מרוצים, שמחים למרות העייפות. כמו כן, לא פחות חשוב להתחשב בגיל המשתתפים בטיול. כאשר רוב הקבוצה שייכת לגיל מבוגר יותר , אין לתכנן טיול הליכה ארוך ובעל מכשולים, ירידות ועליות. לקבוצה צעירה יותר אפשר להכניס לתוכנית פעילות הרפתקנית עם מאמץ, לדוגמה קייקים, טיפוס על הרים (לא גבוהים במיוחד). לקבוצה מעורבת מומלץ לתכנן עצירה ראשונה לארוחת בוקר משותפת, אחר כך מסלול הליכה לא ארוך (עד שעתיים),  לאחר מכן פעילות, הצגה או סדנה רלוונטית לנושא הטיול. בדרך כלל עובדים מעריכים כאשר מאורגנת עבורם ארוחת צהריים מסודרת. בקיבוצים למשל או בכפרים אפשר לארגן אורחה לא יקרה ומותאמת לתקציב ולקבל אוכל טעים ומשובח. 

הסעות אוטובוסים לטיולים 

לבחור חברת הסעות זוהי משימה שלעיתים נראית מורכבת. ישנן חברות הסעות ותיקות אך יקרות, ישנן חברות הסעות לא מוכרות שגובות פחות כסף. איזו חברה לבחור? 
יש בחור חברה על פי מספר פרמטרים: חוות דעת והמלצות, אישורים ומסמכים (בנושא בטיחות למשל), מענה ושירות מהיר של החברה, וכמובן עלות. ברור כי לחברה ותיקה יש שם ומוניטין גבוה ברוב המקרים, לכן אנשים נוטים להזמין הסעות מאורגנות מחברות מוכרות. אך לעתים חברה קטנה יכולה לעשות עבודה גדולה ובפחות כסף. במנועי חיפוש באינטרנט ניתן למצוא חברות רבות בתחום הסעות. לא בהכרח מי שנמצא בעמוד ראשון בגוגל למשלש יתן שירות ומחיר טוב. מומלץ "לא להתנפל" על הראשונים שמופיעים בעמוד הראשון, המשיכו לדפדף לעמוד שני או אפילו שלישי ותמצאו חברות אחרות באותו התחום ובפחות כסף. נושא הבטיחות מאוד קריטי בנסיעות. יש לבדוק ולוודא היטב ,כי בידיה של חברת הסעות אישורים ומסמכים ובנושא הבטיחות. כמו כן, מומלץ לא לסגור עסקאות בטלפון ובפקסים, אלא להגיע למשרדי החברה וליצור קשר אישי עם ההנהלה. לעתים קשר אישי מסייע במשא ומתן ולהורדת מחיר.

טיפים נוספים לטיול מהנה  

עובדים אוהבים ימי גיבוש ומחכים ליום ההנאה בכיליון עיניים. אפשר להציע להם להכין תחרות שירים בזמן הנסיעה באוטובוס. אם יש מישהו שמנגן על גיטרה – מעלה את רוח השירה. לא לשכוח להביא מים בבקבוקים אישיים לעובדים, כובעים, משקפי שמש, מצלמה, ואפילו מפה כדי לדעת איפה בדיוק עובר המסלול. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה