דלית אל כרמל

דלית אל כרמל נמצאת על רכס ההר, את דלית אל כרמל מאכלס כפר דרוזי אשר תושביו דרוזים מקומיים. דלית אל כרמל, כפר דרוזי המכונה גם "גפן הכרמל" כי מוכר בצמיחתם של גפנים וכרמים, אנשי המקום היו מתפרנסים מכך. נכון להיום, מתפרנסים אנשי המקום מעבודה בשירותי הביטחון, שירות במשטרה, בתי הסוהר וכן עבודות חוץ ומסחר. כפר דרוזי זה הוא בעצם, הכפר הדרוזי הגדול ביותר בעדת הדרוזים. מאמר זה יספר לכל המעוניין להרחיב את ידיעותיו באשר לקבוצה אחת , אשר לא מצרפת אנשים לקהילתה ובכך שומרת על הייחוד שלה בפרטיות רבה.

כפר דרוזי ושוק 

עם השנים התפתחה דלית אל כרמל ברבדים רבים -מסחר בבגדים והנעלה, מסחר באמנות גדול ביותר ואפילו שירותי הסעדה לאניני טעם. אם פעם כולנו היינו משייכים כפר דרוזי לפיתה עם זעתר, שהרי היום התפתחותה של דלית אל כרמל שינתה לכולנו את החשיבה ואנו נהנים לפקוד את המקום בכל עת, על מנת לרכוש עבורנו מכל הבא ליד.
חוץ מהמסחר המוצלח חשוב לציין גם את הצלחתה של דלית אל כרמל בתחום הלימודים. עם הזמן נבנו במקום מעל לשלושה בתי ספר יסודיים, מספר חטיבות ביניים ואפילו אפשרות לסיים 12 שנות לימוד במוסד אחד.

טיול במסגרת ביקור, דלית אל כרמל 

אם אכלתם, רכשתם והתרשמתם מאירוחו של כפר דרוזי, עכשיו רק נותר ללמוד את המקום. אתרי המקום כוללים, קדושת מקום על שם הנביא אבו אברהים, חמישה בתי תפילה, בית יד לבנים בו מקיימים אזכרות וטקסים, בית מורשת דרוזית שהוקמה על שם שייח יוסף נסר אלדין.
כמו כן, ישנו השוק שכבר הספקתם להכיר. לגבי אתרים היסטוריים, בקרבת מקום ניתן לראות אתר מוחרקה, ח'רבת אלקרק, ח'רבת סומאקה ומעיינות. הכול תלוי במטרת הטיול אותו אתם מתכננים בפועל. יש שיעדיפו להגיע לביקור התרשמות במקום ויש שירצו לחקור לעומק את תולדות המקום והאתרים המקיפים אותו.

על דלית אל כרמל והיסטורית הדרוזים 

הרבה לפני שידענו על תרבות הדרוזים, קראו לעצמם הדרוזים "אלמוחדין". תחילת תרבותם מתקופת החליף השישי בשנת 1017 עד 1043. היו בטוחים, כפר דרוזי נבנה כאן לא מהיום. ראשית אכלסו עצמם הדרוזים במאה ה-11 אחר כך במאה ה-17 ואחר כך בשלוש מאות השנים האחרונות. כיום מונים הדרוזים כמיליון וחצי בעולם ובישראל כתשעים אלף איש. החלוקה מתבצעת כך, 700 אלף בסוריה, 500 אלף בלבנון והשאר בירדן ושאר התבל.

לכאורה דלית אל כרמל נראית כמקום של קניות והנאה רגעית, אך אם תפשפשו, תגלו כי מדובר בתרבות שלמה ומקסימה המחכה רק לביקורכם, ממש כמנהגי המסורת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה