טיול לירדן: טיפים לטיול מוצלח בירדן

מאז חתימת הסכמי השלום עם ירדן לפני כמעט שני עשורים, נהפכה ירדן ליעד תיירותי מוכר במפת התיירות הישראלית. כמות הישראלים שיצאה לעיר הנבטית פטרה או ליעדי תיירות אחרים בירדן היא גדולה מאד. אתרי התיירות אכן מרשימים ועד כמה שהדבר מפתיע מסלולי הטיול האטרקטיביים ביותר בירדן הם מסלולי מים, משמע הליכה בתוך נחלים או לעיתים אפילו הגעה בשחייה ליעדים מסוימים. מבחינה זו משופעת ירדן באתרי תיירות ותצפית אקזוטיים. ואולם על מנת לחזור בשלום מכל טיול לירדן יש לקחת בחשבון כמה עצות מועילות:


כדאי לבוא עם דרכון בר תוקף לפחות לשישה חודשים. זו הדרישה והבירוקרטיה הירדנית איננה סובלנית במיוחד לבעיות פרוצדורליות. התגובה עלולה להיות חריפה למדיי עד כדי אי מתן אשרת כניסה. החזר עבור הכספים ששילמתם עבור טיול לירדן לא תראו כלל במקרים כאלה. החלק המרגיע הוא שליחס הזה זוכים כל התיירים, לא רק ישראלים.


ביטוח רפואי: שום טיול איננו כולל ביטוח רפואי. חובה על כל אחד לדאוג לעצמו לביטוח כזה, וכדאי שיכלול גם העברה לישראל רק בשביל השקט, כמובן.


מים ומזון. לאחרונה הותר להכניס לירדן מים ומזון מישראל, כך שניתן להצטייד היטב לטיולי שטח. מומלץ לחשב היטב את כמות המזון הדרושה ולהוסיף עוד. מחסור במזון ומים יכול להיות קריטי. שם לא תוכל לבוא לעזרתכם יחידת החילוץ של צה"ל...


בגדים: כבר הזכרנו את העובדה שחלק גדול מאד ממסלולי הטיול עוברים בתוך נחלים והכל מתרטב. כדאי אם כן להצטייד ביותר מזוג אחד של בגדים להחלפה. כמו כן, בטיולים הנערכים בין החודשים ספטמבר ואפריל (סתיו, חורף, אביב) והכוללים שהייה בשטח מומלץ להביא בגדים חמים. הקור המדברי עלול להציק. גם בחודש מאי עדיין ייתכנו לילות קרים. נעלי הליכה מתאימות הינן חובה ועוד זוג להחלפה, כמובן.


בטיולים לפטרה או לאתר היסטורי אחר חשוב לזכור שאסור בתכלית להוציא כל חפץ או אפילו אבן מהמקום. הירדנים אינם סלחנים כלל וכלל כשמדובר בגניבת עתיקות גם אם לכאורה נעשתה בתום לב.


שיהיה טיול נעים!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה